420 представители на чужди медии ще промотират България

Министерство на туризма обяви обществена поръчка за 1,6 млн. лева без ДДС за организиране на турове из България за чужди журналисти и блогъри. Според поръчката се очаква 420 представители на медиите да се запознаят с условията за туризъм в страната и да го покажат чрез публикациите си.   Туровете са общо 60 и ще включат медии от над 50 важни за страната ни пазари, според Министерство на туризма. Сред тях са Великобритания, Ирландия, Франция, Скандинавските държави, Русия, Украйна, Беларус, Молдова, Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Словения, Унгария, Италия, Испания, Португалия, Румъния, Турция, Гърция , Албания, Босна и Херцеговина, Черна гора, Македония, Сърбия, Китай, Япония, Индия, Израел. Държавите са подбрани според официалната статистика, според която през миналата година от всички тях в България са били над 6.5 млн. чуждестранни туристи.                                                                                                                 
Журналистите ще обиколят зимните и летните курорти и малките селца с културен и селски туризъм, културните паметници, ще видят занаяти и обичаи. Туровете на чуждите журналисти са част от Годишната стратегия за реклама на страната ни. Основните теми на туровете са море, вино и кухня, култура и спа.    Обособени са 13 позиции според региона, от който идват журналистите и специализацията на медиите, които представляват. За повечето региони са предвидени между 125 и 150 хил. лв. като специална организация ще има за медиите, пишещи за голфа, спа туризма и балнеологията.                           
Туровете са планирани за есента, за да бъде представена страната за следващия сезон. В момента министерството се е фокусирало върху високата категория туристи и скъпите хотели.

http://aseti.bg

Руските туроператори очакват 50% ръст на туристопотока към България

Туроператорите в Русия очакват броят на туристите, които ще посетят България през 2016г., да се увеличи с 50% в сравнение с миналата година -  съобщава  изданието на Асоциацията на туроператорите в Русия (АТОР).
Сред предимствата на страната ни се посочват опростената процедура за получаването  на виза (без биометрични данни), кратките полети, разнообразието на хотелската база, доброто обслужване с анимация и забавления за деца, както и обслужването чрез системата „ол инклузив” и „ултра ол инклузив”.
В момента има продажби дори за октомври, макар че като правило туристите купуват пакети 2-3 седмици преди да заминат на почивка.
Това лято България е на първо място по продажби в TUI, търсенето е в пъти по-високо, отколкото през миналата година, посочва изданието, позовавайки се на пресслужбата на туристическата компания. Според редица представители на руски  туроператори България се предпочита пред Гърция и може да се каже, че  е най-търсената дестинация на сезона.
От „Интурист“ посочват като тенденция големите продажби през юни, когато цените са значително по-ниски.През юли и август туроператорите очакват недостиг на качествена хотелска база, тъй като най-търсените хотели вече са обявили „стоп сейлс“ заради изчерпване на местата.
Според изданието руските туристи търсят пакети с продължителност 10-14 дни и настаняване в хотели 3-4* на база ол инклузив. Според представител на ICS Travel Group наличието на многобройни заведения в курортите позволява туристите да резервират почивка и само на база нощувка със закуска, без да се обвързват с хранене в хотела.