Кризата с растящите разходи за живот, предизвикана от инфлационния натиск и рязко покачващите се цени на енергията, представлява най-голямата заплаха за туристическия бизнес и планирането на ваканциите през 2023 г.

  Въз основа на резултатите от проучване на изложението World Travel Market (WTM) London сред 210 професионалисти в областта на туризма, 44,8% заявяват, че разходите за живот е най-вероятно да повлияят негативно на бизнес дейността през 2023 г., следвани от цената на горивата (13,4%) и цените на енергията (9,6%). 

В същото време в друга анкета, представена на WTM, 66% от анкетираните 2000 потребители посочиха кризата с разходите за живот като единственият най-голям проблем, който вероятно ще повлияе на ваканционните им планове за 2023 г., следван от цената на горивата (27%), свързани с Covid-19 правила или нива на заразяване (20%), други глобални извънредни ситуации в здравеопазването (11%), войната Русия – Украйна (14%), хаос на летището (16%), Брекзит (12%), засилени гранични проверки между Обединеното кралство и ЕС (13%).

„Растящите цени на горивата ще ударят цените на ваканционните пакети, докато инфлацията ще изяде разполагаемия доход на семействата, което означава, че туристическите пътувания може да се окаже недостъпно за част от хората“, каза Джулиет Лосардо, директор на изложението World Travel Market в Лондон Президентът и главен изпълнителен директор на WTTC Джулия Симпсън повтори, че нарастващите цени на енергията, разходите за живот, недостигът на работна ръка, ограниченията на въздушното пространство и изменението на климата „всички те застрашават пълното възстановяване на нашия сектор“.

Лосардо обаче изрази увереност, че потребителите ще дадат приоритет на разходите за ваканции, особено след две години на блокиране и ограничения.