Озаглавен „Skyscanner Horizons: Перспектива през 2023 г.,докато туристите предефинират стойността“,

докладът изследва комбинация от потребителско проучване (11 000 туристи от 10 държави), собствени данни за търсене и резервации, за да предостави представа как пътуващите обмислят плановете си за следващите 12 месеца, включително разходи, тип дестинация и опит при покупка.Според проучването, въпреки инфлационния натиск и глобалните макроикономически предизвикателства се очаква възстановяване на туристическата индустрия през 2023 г.

„Има причина за предпазлив оптимизъм през 2023 г., тъй като международните пътувания продължават да се възраждат и туристите ясно изразяват желанието си да похарчат пари за пътвания по света“, каза Хю Ейткен, вицепрезидент в Skyscanner.

Показателно за тази тенденция е, че 41% от туристите ланират да похарчат повече за пътуване през 2023 г. в сравнение с 2022 г., а 82% планират да направят повече или същия брой пътувания в чужбина през 2023 г. в сравнение с 2022 г.  Проучването посочва, че от март 2022 г. обемът на резервациите за международни пътувания от Европа, Близкия изток и Африка е над нивата от 2019 г.

Докладът на Skyscanner вижда възраждането на мобилните телефони като устройство по подразбиране за планиране и резервиране на туристическите пътувания, като почти половината от анкетираните заявяват, че са сравнявали опции за полет или хотел (51%) и са провеждали проучване на дестинация (49%) чрез мобилно устройство, а 43% са посочили, че през него са резервирали и платили за полети или хотели.

Международните пътувания продължават да се възстановяват във всички региони. Туристите обаче показват предпочитания към дестинации на къси разстояния през 2023 г.

Instagram (40%) е най-влиятелната социална медийна платформа за вдъхновение при пътуване, а Facebook е на второ място с 33%.