Дестинация ”България” е търсена от руските туристи и продажбите вървят равномерно с дълбочина до средата-края на март, когато завършват сезонните чартърни програми.

Сега от Москва до София летят авиокомпаниите „Аерофлот“ и Bulgaria Air, а до летище Пловдив полети извършва руската авиокомпания „Сибир“.   „Ски ваканциите за България се продават по-добре, отколкото през миналата година. До момента имаме ръст от 20% спрямо миналогодишния сезон“, заяви пред RATA-news ПР-мениджъра на TUI Russia Татяна Круглова. Тя посочи, че най-търсен е курортът Банско, като за там пътуват над 70% от клиентите им, избрали България. Повечето предпочитат до седемдневни почивки, като над половината са спират на пакети с четири нощувки. Туроператорът е увеличил с 18% полетите си до България за зимния сезон като полетната програма продължава до 20 март. „До голяма степен ръстът в търсенето на ски ваканция в България се обяснява с това, че има много повече сняг в сравнение с миналата зима“, допълни Круглова.

Друг туроператор – „Музенидис Травел“, работи само с курорта Банско. Чартърните полети са до гръцкия град Солун. Според генералния директор на компанията Александр Цандекиди, така е по-удобно да се стигне до българския курорт – трансферът е по-кратък, отколкото от София или Пловдив. „Ние предложихме този вариант преди пет години. Първите 2-3 години го налагахме, а през тази година интерес към почивки в Банско през Солун проявиха и туроператорите, специализирани да работят по тази дестинация. На тях им продаваме билети за нашата авиокомпания Ellinair на доста изгодни цени – средно с 20% по-ниски, отколкото предлагат другите авиопревозвачи“, отбеляза той.     Продажбите на ски ваканции в Банско вървят с 15% по-добре, отколкото през миналия сезон Дълбочината им е около месец. Най-популярни сред руските ски туристи са четиризвездните хотели, следвани от тези с три звезди и с пет звезди, твърди Цандекиди.  

ПР-директорът на туроператора „ТЕЗ Тур“ Лариса Аханова също смята, че зимните български курорти се търсят повече, отколкото в предишния сезон. „Това е една от най-нискобюджетните европейски дестинации като най-евтините варианти тръгват от 350 евро на човек. Най-търсени си остават Банско и Боровец“, уточни тя. По нейни наблюдения, нараства търсенето на хотели със собствени СПА и балнеологични центрове. Освен здравния туризъм, расте и интересът към поклоннически турове. „Българските хотелиери традиционно предлагат добри договори за топ обектите. Те следят пазарната конюнктура, гъвкаво реагират на промените в търсенето, предлагат специални оферти“, допълни Аханова.

Генералният директор на компанията „Солвекс“ Димитър Цонев също потвърди, че сегашният зимен сезон е определено по-добър от миналогодишния. Броят на туристите е нараснал с 30% в сравнение с февруари 2016 Г. „Повишението на курса на еврото в края на 2015 г. тогава възпря много скиори. А в средата на декември 2016 г. еврото поевтиня и това доведе до значително увеличение на продажбите. Хората поеха към ски курортите още в периода около Нова година, което не се случи през сезон 2015/2016. Новогодишните и ваканционните дати бяха продадени още в средата на ноември – началото на декември. Сега получаваме заявки за март“, съобщи Цонев.

Тази година „Солвекс“ се е ориентирала към превозване на своите туристи предимно с редовни полети на Bulgaria Air и „Аерофлот“ до София, резервирала е и гъвкав капацитет за чартърните полети на „Сибир“ до Пловдив във високия зимен сезон. Част от клиентите им, по думите на Цонев, са предпочели да пътуват с полети до Солун, тъй като след като завършат ски ваканцията си в Банско, на връщане остават за ден-два в столицата на Северна Гърция.