Възстановяването се проявява във всичко - от увеличилите се хотелски резервации до продажбите и самолетните резервации, пише Ройтерс.

Това предвещава по-добри печалби за туристическите и развлекателни компании.Възстановяването на страните с нововъзникващи пазари връща към континентална Европа китайци, бразилци, руснаци, а по-слабата британска лира след решението за Брекзит подкрепя британския туризъм. Въпреки поевтиняването на лирата британците също пътуват, се посочва в проучване на HSBC.

Международните пътувания от и към страните с нововъзникващи пазарни икономики се увеличават, а същевременно средните разходи при пътуване също нарастват. При хотелите приходите на стая са се подобрили в Европа и Великобритания, казва Джеф Мейс, ръководител на отдела за оптимизиране на стратегии в NN Investment Partners.Включващият акции на авиокомпании, хотелски вериги и пивоварни подиндекс на общоевропейския борсов индекс STOXX 600 е нараснал с 2 процента тази година, след като спадна с 11 на сто миналата година.

Опасенията за сигурността след нападенията в Париж през януари и ноември 2015 година и в Ница през юли намалиха "туристическия апетит" към Франция. Това струва на френските хотели около 675 милиона долара изгубени приходи за 2016 година, според компанията за проучвания MKG.През четвъртото тримесечие обаче броят на туристите във Франция е нараснал по данни на националната статистическа агенция.

Merlin Entertainments, която управлява музея за восъчни фигури Madame Tussauds в Лондон и още над 100 други атракции, съобщава, че слабата британска лира е върнала туристите в британската столица, отчитайки скок на посетителите от ЕС през ноември и декември.

Пазаруването, освободено от данък в Европа, което е измерител за разходите на туристите, е нараснало с 21 процента през януари. Това е втори пореден месец на растеж, сочат данните на компанията за възстановяване на данъци на туристите Global Blue. Заради китайската Нова година има скок в броя на китайските туристи в края на януари, отбелязва компанията. Освободените от данъци покупки във Франция са нараснали с 20 процента, а продажбите в Италия и Германия бележат растеж за първи път от година. Продажбите във Великобритания са се увеличили с 45 процента през януари, като средните разходи също са нараснали, тъй като туристите се възползват от евтината лира.
Европейските столици се конкурират за туристи с по-големи покупателни способности. Испанската столица разчита на развитието на луксозните си магазини и културните забележителности, за да привлича по-платежоспособни китайски туристи.