Българите са използвали повечето почивни дни през септември покрай националните празници за пътешествия. Пътуванията са нараснали с 11% спрямо същия месец на предходната година до общо 633.4 хил.,

сочат данните на Националния статистически институт, като най-много са пътуванията към Гърция и Турция. Увеличение на пътуванията на български граждани в сравнение със същия месец на предходната година е отчетено към: Турция - с 31.9%, Румъния - с 14.8%, Сърбия - с 12.8%, Германия - с 6.9%, Гърция - с 5.9%, Македония - с 2.4%, и др. Същевременно намаляват пътуванията към Унгария - с 8.7%, Португалия - със 7.6%, Кипър - с 2.2%, Украйна - с 1.9%, и др. В сравнение с година по-рано има увеличение при всички наблюдавани цели с цел почивка и екскурзия - с 13.4%, със служебна цел - с 11.1%, и с други цели - с 9.1%. Най-голям относителен дял от общия брой пътувания на български граждани в чужбина формират пътуванията с други цели (гостуване, обучение, посещение на културни и спортни мероприятия) - 44.5%, следвани от пътуванията с цел почивка и екскурзия - 34.9%, и пътуванията със служебна цел - 20.6%.

Най-голям брой пътувания на български граждани са осъществени към Гърция - 156.2 хил., Турция - 152.6 хил., Сърбия - 47.4 хил., Румъния - 45.5 хил., Германия - 41.4 хил., Македония - 33.4 хил., Австрия - 19.9 хил., Обединеното кралство - 16.5 хил., Италия - 15.9 хил., Франция - 14.6 хил. Повече британци и поляци са дошли през септември. През месеца посещенията на чужденци в България са 1.3 млн., или с 4.2% повече в сравнение със септември 2017 г. Регистрирано е увеличение при пътуванията с други цели (вкл. гостувания и транзитни преминавания) - с 6.6%, и с цел почивка и екскурзия - с 5.8%, докато тези със служебна цел намаляват с 6.2%. Транзитните преминавания през страната са 25.7% (340 хил.) от всички посещения на чужденци в България. От общия брой чужденци делът на гражданите от Европейския съюз е 62.9%, или с 3.1% повече в сравнение със същия месец на предходната година. Увеличават се посещенията на граждани от Обединеното кралство - с 19.7%, Полша - със 17.8%, Франция - с 14.6%, Италия - с 3.9%, Румъния - с 3.2%, Германия - с 2.7%, Австрия - с 2.4%, и други. Същевременно намаляват посещенията на граждани от Чехия - с 20.7%, Белгия - с 10.9%, Гърция - с 2.6%, и други. Увеличават се и посещенията на граждани от групата "Други европейски страни"- с 4.1%, като най-голям е ръстът на посещенията на граждани от Украйна - с 32.5%. През септември 2018 г. преобладава делът на посещенията с цел почивка и екскурзия - 46.6%, следвани от посещенията с други цели - 39.2%, и със служебна цел - 14.2%.

Най-много посещения има от граждани от Германия - 184 хил., Румъния - 163.1 хил., Турция - 157.6 хил., Гърция - 97 хил., Полша - 71.5 хил., Сърбия - 58 хил., Обединеното кралство - 53.9 хил., Украйна - 49.7 хил., Русия - 47.1 хил., Франция - 45.9 хил.

72% от българите са използвали услугите на туристическа агенция поне веднъж през последните три години, като 38% са използвали както традиционна, така и онлайн туристическа агенция. Това показват данните от ново проучване на Маркет ЛИНКС, проведено сред жени и мъже на възраст над 15 години, пътували със самолет през последната година или планиращи такова пътуване в предстоящата година, съобщава eSky. Като основни предимства на агенциите респондентите посочват пестенето на време (53%), удобството (49%) и сигурността (44%). 28% от участниците в допитването смятат, че агенциите спестяват средства.
Потребителите, които не са използвали услугите на туристическа агенция, посочват като основни причини за това: организирането на пътуванията от някой друг по-опитен близък вместо тях (59%), наличието на достатъчно опит да организират пътуванията си сами (39%), или нежеланието да плащат допълнителна такса за услугите на агенция (26%).

Компании, предлагащи самолетни билети или екскурзии - с най-висок процент разпознаваемост сред българските потребители са авикомпания Wizzair, следвана от онлайн туристическа агенция eSky, авиокомпания Ryanair и националният превозвач Bulgaria Air. Популярните в световен мащаб метатърсачки на самолетни билети (като Skyscanner, Kayak, Momondo и др.) в България все още не са разпознаваеми.
В топ 3 на най-познатите традиционни туристически агенции са Бохемия, Астрал Холидейз и Караджъ Турс.

Участниците в проучването са дали и оценка (от 2 до 6) на ползваните от тях през последните 3 години туристически компании по следните 7 критерия: цялостно впечатление, гъвкави оферти, цени, бързина на реакция при запитване, разрешаване на възникнали проблеми, любезно обслужване, както и удобен и лесен за ползване уебсайт. Средната оценка по тези 7 критерия, класира сред най-високо оценените туристически компании у нас eSky, Trivago, Booking.com, Wizzair и Ryanair.

Силна тенденция в индустрията е значителното увеличение на мобилното потребление. В периода януари-октомври резервациите онлайн са нараснали със 72% спрямо същия период на 2017 г., а резервациите през мобилен телефон – със 178%.