От „Томас Кук“ обявиха, че се е наложило да свалят собствените си марки от девет хотела, които "не отговарят на стандартите за качество на бранда“. Говорител каза, че не е необичайно компанията да прекратява работа с хотели,

от които не е напълно удовлетворена. "Девет от портфолио, наброяващо 180 собствени хотели, не е много", добави той.
Компанията не е посочила хотелите, от които се оттегля. Откриването на още нови хотели ще бъде потвърдено през следващите месеци, казаха от „Томас Кук“, която с портфолиото си от 200 хотела с около 40 000 стаи е една от 40-те най-големи хотелски групи в света. Разширяването е част от стратегията на компанията за постигане на устойчив печеливш растеж чрез внимателно подготвено портфолио от хотели със собствена марка, в които има по-висока удовлетвореност на клиентите, повече гости и които предлагат по-високи печалби в сравнение с широката гама от хотели, с които работи компанията.
Хотел "Casa Cook" ще се отвори през следващото лято в испанския курорт Ибиса като един от ключовите активи на Thomas Cook Hotel Investments – новия хотелски фонд, който компанията основа по-рано тази година заедно с хотелската компания LMEY.
Хотелът, който разполага със 189 стаи, ще бъде управляван от „Томас Кук“ и се очаква да продължи успеха на първите два хотела под тази марка, в които над 75% от гостите са били нови за компанията.
Вторият хотел Casa Cook със 106 стаи, насочен към семейства, ще бъде открит през лятото на 2019 г. в Ханя на остров Крит.
Под марката Cook's Clubs ще бъдат открити нови хотели и в Палма Бийч, Майорка, в Турция, в Гърция и в Италия. Марката ще има хотел и в Гамбия през зимата на 2019 г. Още три нови Cook's Clubs да бъдат открити в България (през 2017 г. броят на туристите, изпратени от Thomas Cook в България, е бил над 404 хил. или с 18% повече спрямо предходната година - бел. ред.), Египет и Гърция, но за тях се очаква скорошно потвърждение.
Най-голямата собствена хотелска марка на „Томас Кук“ е SENTIDO, под която през следващата година ще заработят шест нови хотела следващата година. Така броят им ще нарасне на 70.
SunConnect, другата семейно ориентирана хотелска марка на компанията, ще отвори четири хотела през следващото лято, с което броят им в Европа и Северна Африка ще достигне 20.