Непредвидим и турбулентен. Така туристическият бизнес от района на Бургас определя изминалия летен сезон. Поради неяснотите, свързани с пандемията, сезонът започна с месец-два закъснение,

като едва от средата на юли и през август се усети по-сериозно раздвижване по курортите. Това се казва в анализ на Бургаска регионална туристическа камара.
Заради това, че големите курорти като Слънчев бряг разчитат най-вече на организиран туризъм от чужбина, такива комплекси са сред най-пострадалите. За сметка на това този сезон е дори по-силен от предишни години за по-малки и отдалечени курорти, тъй като голяма част от туристите да предпочели спокойствие и по-голяма усамотеност, отчита браншът. Туристите са наемали места в къмпинги или къщи за гости за сметка на големи хотелски комплекси. А повечето хотели са отворили едва през втората половина на юни, като търсенето е основно за уикенд туризъм. Тази тенденция се запазва до средата на юли.                                                          

През август тенденцията се преобръща.   

Тогава местата за настаняване по Южното Черноморие са се напълнили и заетостта в курортите достига приблизително миналогодишните нива, но за сметка на спад в оборотите. Преобладаващи са индивидуалните настанявания, с директни резервации. Българският турист се завръща по Черноморието, но с неколкократни, сравнително къси престои.
Обемът на резервациите от българи обаче няма как да компенсира липсата на организирани туристи отвън, се посочва в анализа.

Липсата на основни за България пазари, като Великобритания и Русия, както и големият спад на други основни пазари като Германия, Чехия, Полша и други, допринася за лошата картина и големия спад на туристи през това лято. Вследствие на международните рестрикции за пътувания тази година почти единствени чужди пазари за България се оказват Румъния, Полша, Украйна, Чехия и Германия. Така това лято е доста по-слабо за по-големите курорти като Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена, като това има пряка връзка и с голямата леглова база.

Организиран туризъм няма

Организираният турист (резервация през туроператор) напълно отсъстваше и нито един туроператор - било български или чужд, не успя да изпълни заявения контингент, се посочва в анализа. Ресторантьорите отчитат ръст в посещаемостта заради традициите сред българите да се хранят в заведенията.
Проблемите за бранша са били свързани с трудности в планиране на работния процес и организация заради резервации/анулации в последния момент. Освен това българските туристи имат различни предпочитания от тези на чужденците, поради което са се наложили промени във визията на продуктите. "Трябваше основно с него да съобразим зареждане и предлагане на артикули на блокмаса. Основните менюта трябваше да се разработят в кратки срокове, да се предоговарят доставчици", споделят от бранша.
Допълват, че са се увеличили разходите за консумативи, дезинфектанти, перално стопанство, персонал в отдел хотелско домакинство, реклама и др. Наложило се и да бъдат изключително гъвкави в ценовата си политика.
В големите курорти пък е възникнал проблем с паркирането, тъй като те нямат готовност да посрещат туристи основно със собствени автомобили. Това според бранша е създало негативно впечатление от изживяването да почиваш в България.