Това заявяват от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация в своя позиция. Те посочват, че туризмът е изключително зависим от източните пазари и съседните ни държави.

С част от тях обаче страната ни според БХРА има "изключително бюрократичен и скъп визов режим" .От организацията считат, че въпреки ограниченията ни като държава членка на ЕС може да бъде намалена визовата бариера пред туристически пазари като Русия, Турция и страните от Бизкия и Далечен изток, без това да повишава риска за сигурността на страната ни и ЕС.

БХРА предлага да се приеме пакет от мерки за централизиране на процеса по кандидатстване, одобрение и получаване на еднократна туристическа виза за България. Целта е да се спестят време и усилия за обикновения турист. По тази причина от бранша настояват да отпаднат визите за Русия, Молдова, Турция и някои арабски държави с цел туризъм през летния и зимния сезон. 

Ако цялостното отпадане на визите не е възможно, те предлагат да се въведе облекчена процедура по издаването им, а документите трябва да струват възможно най-евтино. Сред исканията на БХРА е да се предостави възможност кандидатите за виза да подават документи онлайн и да получават отговор по мейл дали са одобрени или отхвърлени. Одобрените да имат възможност да получат визата на летището при пристигане.

Ако ЕС не ни разрешава промяна във визовата политика на ЕС, касаеща пътуване с цел туризъм, правителството да настоява за годишни компенсации от по 1 милиард евро за руския пазар и 1 милиард евро за останалите пазари, с които България има визов режим, настоява се още в становището на БХРА.

От бранша искат също да се направят постъпки за възстановяване работата на Генералното ни консулство в Новосибирск, тъй като в момента в Русия действат само три консулски служби, които обработват визите от цялата страна. Друго предложение е да се изпрати още един туристически представител в Русия. Според БХРА е добре и да се активира работата във всички руски градове и региони, които са побратимени с български такива.

Настоява се също да се отворят туристически представителства в традиционните за България пазари - Англия, Германия, Централна Европа и скандинавските страни.