Базираната в Гърция круизна компания Celestyal Cruises се фокусира върху българския пазар

в опит да увеличи броя на българите на борда на своите кораби. Това разкри на събитие у нас търговският директор на компанията Лесли Пиден.                                                   

В края на ноември миналата година Searchlight Capital Partners инвестира 30 млн. долара в компанията, придобивайки 60% от нея. По думите на Пиден капиталът ще послужи за растежа и бъдещото развитие на компанията. На първо място тя иска да разшири флота си, а след това да увеличи работата си в Средиземноморието и да засили разпознаваемостта на бранда си. 

По думите на Пиден Searchlight е проявила интерес към компанията, защото тя работи в интересен регион - Бяло море, както и защото предлага круизи с 3 или 4 нощувки. В портфолиото на компанията попадат и 7-дневни пътувания.                                                   

„Активно търсим нови кораби, които да придобием“, коментира Пиден, допълвайки, че планът е те да започнат работа през 2023 г. Освен това Celestyal иска да увеличи броя на премиум стаите си, на тези с балкони и на апартаментите.                                 

Сред стратегическите цели на компанията е да започне да преглага круизи целогодишно, тъй като единият от двата ѝ кораба оперира около 10 месеца в годината, а вторият – предимно лятото.                                                                                                                            

2021 г. е била преходна за Celestyal Cruises, след като 2020 г. беше белязана от спирания на дейността заради Covid-19. Миналата година сезонът за компанията е бил само три месеца – от юни до август, а средната натовареност за периода – 57%. През този период пътниците са били от 77 националности, като обичайно националностите  са над 140.                                                                                                                                         

Celestyal Cruises има 11 ключови пазара на този етап - САЩ, Балканите, Гърция, Германия, Франция, Италия, Испания, Португалия, Великобритания, Ирландия и Кипър. Компанията твърди, че 16,5% от пътниците на нейните кораби за миналата година са били от Балканите, затова и фокусът върху българския пазар е нещо естествено за бизнеса.                                                                                                                                              

За привличането на български туристи компанията залага на круизи, тръгващи от Солун. Според Пиден тамошното пристанище е особено привлекателно, тъй като до града има много полети и мястото е по-достъпно както за хората от Балканите, така и за пътуващите от Западна Европа.                                                                                                                    

На този етап Celestyal Cruises има 891 служители, работещи на борда на двата ѝ кораба Celestyal Crystal и Celestyal Olympia, предлагащи all-inclusive обслужване. Служителите в офисите на компанията са 140.                                                                                               

През 2021 г. пасажерите на двата кораба на компанията са били общо 14 330, а 12 хил. гости са започнали и приключили круизното си пътуване от пристанища в Гърция.                                                                                                                                 

Общият годишен принос на Celestyal Cruises към икономиката на Гърция за миналата година е 26 млн. евро.