Рекламната кампания на българския туризъм за летния сезон ще се насочи приоритетно към няколко дестинации.
Това ще са Румъния, Сърбия, Полша, Чехия, Германия и Великобритания. Това обяви в рамките на блиц контрола в Комисията по туризъм в парламента ресорният министър Христо Проданов. В присъствието на депутатите от комисията и представители на бранша министърът на туризма потвърди, че това е кризисен пиар, за да се спаси сезонът, тъй като заради късно приетия бюджет (през февруари, бел. ред.)не е имало време за изграждане на маркетингова стратегия.
Министърът и представителите на туристическия бизнес потвърдиха, че заради войната в Украйна руските и украинските туристи отпадат като посетители това лято. Това е и причината за подхода към кризисен маркетинг, който ще бъде базиран изцяло на рекламира в чуждестранни медии, предимно телевизионни канали.
Бюджетът за реклама е 27 млн. лева, стана ясно от изслушването на министъра. В момента тече процесът по сключване на договори с телевизиите. След 20 май се предвиждат и журналистически турове с инфлуенсъри, влогъри и блогъри, за да се демонстрира, че сме далече от войната.
Проданов коментира, че избраният подход е реакция в последния момент, за да се спаси сезонът. „Ако тръгнем с масирана реклама през май и юни, ще има някакъв положителен ефект“, вярва Проданов. Той очаква, че летният сезон няма да бъде провален, а ще е умерен добър.
Преди войната резервациите вървяха добре, след това хората станаха предпазливи в запиванията, коментираха представители на туроператорите. Те заявиха, че и пандемията е променила мисленето на туриста – вече няма да има записвания за година напред, ще са записвания в последния момент. Нужно е да правим всичко необходимо за изграждането на позитивния имидж на България като туристическа дестинация, призоваха от бизнеса.
От индустрията споделиха и за очертала се нова тенденция. В момента масово туристопотокът се пренасочва от източноевропейските към западноевропейски дестинации или извън Европа. „След двегодишна пауза заради пандемията западноевропейският потребител имат спестен финансов ресурс, хората искат да пътуват, но ще сменят дестинациите, което е проблемът за България. Затова ни трябва кризисен пиар“, посочиха представителите на туристическия бизнес.
„Все още България не е разпознаваема за входящ туризъм. Става дума за национален пиар и това е кауза на правителството, на парламента, не само на министерството и на бранша“, заявиха те.
Министър Проданов каза още, че дигитална реклама не може да се реализира за предстоящия летен сезон, тъй като няма време за провеждане на обществени поръчки. Но увери, че е топ приоритет за министерството.
До дни се очаква да има промяна на пандемичните мерки за влизане в страната, стана ясно още от думите на Проданов. Той увери, че води разговори с отговорните институции и скоро ще има решение. По думите му реципрочно трябва да се отнесем към държавите, които нямат изисквания към посещенията на български граждани.